vrijdag 2 maart 2012

Tussentijdse resultaten .... megatassen en grote geheimen

Het nieuwste project heeft vandaag haar vorm gekregen - in ongevilte toestand weliswaar. En dat maakt een méééééééééga grote handtas.
 Bedoeling is deze in het wasmachien te steken en dan maar laten draaien!
Het resultaat van het wasmachien vind je eerstdaags - same place!
 Meestal berekent Mme Stina de hoeveelheid wol die ze nodig heeft met een beetje marge uit. En dat resulteert vaak in een half bolletje overschot. Deze keer brak het zweet me echter uit toen ik de laatste bol steeds kleiner en kleiner zag worden. De laatste 20 steken heb ik letterlijk met 2 eindjes van 20 cm moeten breien. Om nog maar te zwijgen van de minuscule eindjes waarmee ik de handvatten heb aangenaaid. Want hiernaast zie je de enige draadjes die overbleven.
Maar het is gelukt! Oef!

Ach waar maak je een probleem van, hoor ik je denken. Maar de wol is niet in België te verkrijgen en voor één bolletje verzendingskosten betalen, vind ik een beetje te veel van het goede. Ik was dus in gedachten de hele handtas aan het uittrekken om van voren opnieuw te beginnen maar dan enkele centimeters kleiner.
Dus, driewerf oef oef oef!

En omdat dit project slechts een wasmachien verwijderd is van het eindresultaat - en in vorm zetten en laten drogen, voeringstof kopen, rits inzetten, voorzien van gsm-zakje, ... natuurlijk ook nog, maar je bent een zeurpiet als je daarover valt - komt het volgende project al in zicht:

Prachtige katoen, vers geïmporteerd uit Londen, thema van het project "het kabbelende water"!
Maar welk project dit is, daarover zwijg ik in alle talen. Grote verrassing voor iemand die soms al eens naar mijn blog surft. Dus houd ik mijn mondje dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten